פניה לויינשטיין: תפסיק לתת ציונים לפוליטיקאים

דוד קורצווייל No Comments on פניה לויינשטיין: תפסיק לתת ציונים לפוליטיקאים
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התנועה למשילות ודמוקרטיה שיגרה היום מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטין.

בין היתר נכתב: "כידוע, הבעת עמדות ציבוריות בנוגע למועמדים אינה חלק מתפקידיו של היועץ המשפטי לממשלה, וחריגה מסמכות זו מהווה פגיעה בדמוקרטיה ובשלטון החוק".

המכתב המלא

על רקע תקופת הבחירות אנו פונים אליך בנוגע לאמירות וביטוי דברים שבאו מצידך מעת שהתחילה תקופה זו ועד היום.

בכלל זה דבריך על יו"ר התנועה הגב' ציפי לבני ביום ה – 4/12/14: "את שומרת הסף של הדמוקרטיה… הציבור בישראל לא יכול לוותר על כישוריך ויכולותייך ויושרך".

במכתב ששיגרת היום ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט ג'ובראן כתבת בנוגע למועמד לכנסת, ברוך מרזל: "ברצוני לחזק את ידיך ולהביע בפניך את הזעזוע שחשתי למקרא ההתבטאויות הגזעניות שהופנו כלפיך עליהן לא אחזור מחמת עליבות… נאמר כבר בעבר כי 'הדרך הבטוחה ביותר להבטיח את ניצחון הרשע בעולם היא שמספיק אנשים טובים לא יעשו כלום'… לא די בגינוי או זעזוע. לעמידה מהצד מול קריאות שנשמעות שוליות הזויות וקיצוניות יש מחיר חברתי קשה".

כידוע, הבעת עמדות ציבוריות בנוגע למועמדים אינה חלק מתפקידיו של היועץ המשפטי לממשלה, וחריגה מסמכות זו מהווה פגיעה בדמוקרטיה ובשלטון החוק.

מובן כי כפי שהנך מורה לשרי הממשלה, חברי הכנסת והמנהל הציבורי לנהוג איפוק בתקופה זו ואף הנחת להקפיא הליכים רבים בשל כך, ראוי כי תגזור על עצמך דין דומה ותנהג איפוק בכל הקשור להתבטאויות אודות רשימות או מועמדים וכל עניין שאינו מסמכות ותפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

ואם דין נבחרי ציבור כך, נושאי משרה אחרים על אחת כמה וכמה.



0 תגובות